Bakgrunnsillustrasjon generell

Fag og kvalitet

Vi er opptatt av god faglig kompetanse og personlig utvikling hos våre medarbeidere. Derfor gjennomfører vi jevnlig kursing og opplæringsprogrammer innenfor relevante temaer og fagområder.

Våre prinsipper Fag og kvalitet i Aurora Trygg i Aurora (TIA)

Våre prinsipper

Våre verdier og prinsipper gir oss en felles retning for hvordan vi skal være i møte med de som mottar våre tjenester, og de vi jobber sammen med. Klikk på en bokstav for å finne ut mer.
RAUSS

Respekt for alle

Aldri gi opp

Uformell, men profesjonell

Stol på andre, vær til å stole på

Se løsninger, ikke problemer

Fag og kvalitet i Aurora

Kvalitetssystem

Aurora har et kvalitetssystem som sikrer at vi leverer tjenester i tråd med lov og forskrift innenfor de ulike virksomhetsområder og tjenester, herunder at det jobbes systematisk med forbedringsarbeid. Kvalitetsansvarlig sørger for at systemet vedlikeholdes og videreutvikles sammen med nasjonale kvalitetsressurser.

Brukertilfredshet

Det gjennomføres årlige brukerundersøkelser av sentral kvalitetsstab.

Miljøfyrtårn

Aurora er miljøfyrtårnsertifisert og har rutiner som sikrer bærekraftsarbeid som avfallshåndtering, bilkjøring, innkjøp og energireduserende tiltak.

Opplæring

Attensi/ Aberiaskolen er vår digitale læringsportal som sikrer oversikt og fremdrift i opplæring og kompetanseheving. For å sikre oppdatert kunnskap og deltagelse i nasjonale programmer, samarbeider vi med spisskompetansemiljøene i Bufetat samt RVTS og RBUP.

Trygg i Aurora (TIA)

En omsorgsfull tilnærming til forebygging og håndtering av aggressiv atferd.

Trygg i Aurora er vårt spesialutviklede opplæringsprogram som hjelper ansatte med å forstå, forebygge og håndtere aggressiv atferd på en trygg, ivaretakende og omsorgsfull måte. Gjennom dette programmet får ansatte de nødvendige verktøyene til å skape et trygt miljø, både for seg selv og for de som bor hos oss.

Formålet med opplæringen er å:

  • Gi ansatte økt trygghet i møte med utfordrende situasjoner.
  • Forebygge og håndtere aggressiv atferd gjennom bevisst kommunikasjon og konflikthåndtering.
  • Reflektere over egen rolle og forstå hvordan ungdommers aggresjon og avmakt kan påvirke situasjoner.

Opplæringen bygger på både teoretisk og praktisk kunnskap, og vedlikeholdes gjennom regelmessig trening i de ulike avdelingene. Tryggere ansatte fører til et tryggere og mer stabilt miljø for alle som bor hos oss.